Gesiene en Henk in Amerika deel 7

7 oktober 2018 - Amsterdam, Nederland

Dit is deel zeven en tevens het laatste deel van ons reisverhaal naar Amerika.

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke en spontane reacties.

Dag 21. Woensdag 3-10-2018.

Vandaag was voor ons een reisdag. Omdat wij gisteren niets extra’s konden rijden moeten wij nu 405 kilometer rijden. Het grootste deel rijden we door de Mojave woestijn maar het is wel een 4 baans autobaan dus het schiet wel op. Maar het is eentonig rijden. De omgeving veranderd nauwelijks. Dat werd ’s middags anders toen reden we door een uitloper van de Sierra Nevada. En werd de omgeving ook aantrekkelijker. Om 15.00 uur hadden wij de 405 km erop zitten en waren wij in Bakersfield. Tijdens het koffie drinken hebben wij besloten nog een uur door te rijden naar Lost Hill, ongeveer 85 km verder. Dat hebben we gedaan en waren om 17.00 uur op de camping.

Nu hoeven wij morgen een uur minder te rijden en dat komt goed uit want wij wilden langs de kust naar Monterey rijden. Dat moet een hele mooie route zijn. Maar bij het navigeren bleek dat die weg nog steeds is afgesloten, dus een geval van pech. Wij gaan nu morgen eerst naar de camping, die wij besproken hebben, in Salinas. Dan gaan we ’s middags tickets halen voor de boot morgen en daarna de “17 miles drive” doen. Dat moet de moeite waard zijn. Misschien dat wij vrijdag de kustweg een stuk vanuit het noorden gaan doen?

Dag 22. Donderdag 4-10-2018.

Nog veer daag’n, woar blef de tied?

Wij moesten vandaag nog 285km rijden. Het schoot lekker op. Om 10.30 uur koffie drinken op een “rest aria” daar zijn er nog niet zoveel van. Om 12.00 waren wij in Salinas op de plek die de navigatie ons aangaf. Maar geen campground. Wij hebben daar gevraagd of daar een camping was. Die bleek daar niet te zijn. Wat er wel was, was het adres van de organisatie die die campings beheerd. Zij hebben er kennelijk meer dan 1. De camping die wij bedoelen is hier 70km terug en dus te ver van Monterey af. Wij hebben een verzoek ingediend om de camping te cancelen.  Dat duurde nogal lang dus hebben wij ons telefoonnummer achtergelaten. ’s Middags hebben zij wel gebeld maar er ging iets fout met het opnemen van de telefoon. En ze hebben (nog) niet terug gebeld.

Wij hebben een andere camping gezocht in Monterey. Eigenlijk de camping die we vanaf het begin hadden gepland. Op deze camping mocht je, volgens de beschrijving, niet met een camper van 25 ft of meer komen. Dat valt achteraf wel mee. Mooi in de natuur 1.5 km vanaf het centrum. Alleen geen full hook-up. Al met al waren we om 15.00 uur op de camping en hebben toen koffie gedronken. De 17 miles drive die we vanmiddag wilden doen hebben we verschoven naar morgen. Na het koffie drinken zijn we naar Fishermans warf in Monterey geweest. Dat is de haven van Monterey. Hier hebben we inlichtingen ingewonnen voor whale whatching morgen. Dat willen wij morgenvroeg doen en dan morgenmiddag de 17 miles drive. Het plaatsje zelf is al de moeite waard. Een gezellig vissersplaatsje met een gezellig haventje.

Dag 23. Vrijdag 5-10-2018.

Vanmorgen liep de wekker om 7.00 uur af i.p.v. 7.30 uur omdat de boot voor de whale watching om 9.00 uur zou vertrekken. Wij waren op tijd, om 8.30 uur om precies te zijn. Er was nog voldoende plek en dus 4 tickets gekocht. Wij hadden keus uit drie aanbieders wij hebben gekozen voor deze. Waarom weten we niet maar het was geen slechte keus. Het personeel was vriendelijk en betrokken. Ze vertelden veel over datgene wij zagen en vooral ook wat we niet zagen. Het was een tocht van 4 uur. Het heeft geen minuut verveeld of het moet de eerste twintig minuten zijn want toen gebeurde er weinig. Daarna was het een en al activiteiten. Veel walvissen gezien maar ook dolfijnen. En allemaal van dichtbij. Het enige probleem is, hoe krijg je het op de film c.q. de camera. Onverwacht komt er weer een walvis uit het water maar dan ben je alweer te laat. Het is ook vaak een gok. Je blijft filmen met de hoop dat er een walvis uit het water komt soms heb je geluk. Wij hebben eerst een hele rits walvissen gezien en daarna dolfijnen. Het was prachtig. Om 13.00 uur waren wij weer aan wal.

Wij zijn weer naar de camper gegaan en hebben ons een boterham gesmeerd en opgegeten. Daarna hebben we de 17 miles drive gedaan. Een tocht van ongeveer 20 km door prachtig natuur en langs de kust. Ik denk dat we wel 4 golfbanen hebben gezien op dat relatieve kleine stukje grond. De mensen die daar wonen zijn niet jantje modaal dat kun je wel zien. Je kon de route volgen door de midden markering te volgen die niet alleen geel was maar daar tussendoor rode strepen had.

Afgelopen nacht hebben we op een mooie natuurcamping gestaan waar de herten over de camping liepen maar deze camping had geen accommodatie zoals elektriciteit en wifi. Dus als we toch vrij zijn een camping te kiezen (want we hebben niets besproken) dan kunnen we net zo goed een camping kiezen iets verder richting San Francisco. Dat hebben we gedaan maar ook geweten. Op de eerste plaats gingen we om 17.00 uur op weg en dat op vrijdag. Dus het was hartstikke druk op de weg veel files. Over die 25 km hebben we een uur gedaan. Komen we bij die camping was deze vol. De camping die we uitgezocht hadden was  aan de zee, en het begin van het weekend. Volgende camping, ook aan zee, ook vol. De derde camping was iets van zee af, een KOA camping, deze had nog plaats maar het was inmiddels 19.00 uur. De evaluatie konden we wel vergeten. Althans van vandaag.

’s Avonds hebben we het programma van de laatste dagen besproken en ons afgevraagd;

·         Hoe kunnen we a.s. zondag naar San Francisco en

·         hoe komen we weer terug en

·         wat willen we zien en

·         Hoe, en hoe laat gaan we maandag naar Cruise Amerika en

·         hoe laat moeten we op het vliegveld zijn.

Allemaal vragen die ons de afgelopen weken niet heeft geboeid maar nu onvermijdelijk zijn. De antwoorden op die vragen horen jullie wel als we weer terug zijn in Nederland. Ik hou nu op met het verhaal, iedereen bedankt voor het lezen van het verhaal en de leuke en spontane reacties daarop.

Wij hebben in ieder geval genoten van deze gevarieerde, boeiende reis en zullen nog vaak terugdenken aan deze vakantie.

1. Rudi en Marianne:
    7 oktober 2018
    Henk, we hebben het zelf mee beleefd, maar hoe je het verwoord hebt, is geweldig. Dankzij jou voorbereiding van de reis, is deze vakantie optimaal geslaagd. De maanden die je er aan voorbereiding hebt ingestoken, hebben nu hun vruchten afgeworpen en daardoor hebben we met elkaar een geweldige reis gehad. Henk en Gesiene, bedankt.
  2. Jo:
    7 oktober 2018
    Weer een prachtig verslag. Je moet er een boek van maken, de moeite waard. Geniet deze dagen nog even en een goede terugreis. Groetjes van mij. Jo.
  3. Herman en Diny:
    7 oktober 2018
    Wij genie ten van je verslag en Wensen Jullie nog een FIjn verblijf en een goeie terug reis .
  4. Hetty en Gerard:
    7 oktober 2018
    Weer een heel mooi verslag van jullie reis in Amerika, en de tijd de je vooraf hebt besteed aan deze reis is absoluut niet voor niets geweest. Geweldig we horen de verhalen nog wel een keer hier in Oldenzaal.
    Wij wensen jullie nog hele fijne dagen en een goeie reis terug.
    Groetjes van Hetty en Gerard.
  5. Joop enToos:
    Hallo koffie luitjes
    Vanuit een zonnig Boxmeer met een kopje KOFFIE vind ik het
    jammer om het boek te sluiten. Wat een geweldig leesgenot. Vooral voor ons die geen reis ervaring hebben
  6. Joop enToos:
    7 oktober 2018
    Ik was nog niet klaar. iets ging er mis.
    Wij wensen jullie een heel goede terugreis ook voor jullie reisgenoten.
    ook weer leuk om je kleinkinderen te knuffelen. Gesiene ik denk dat je er naar uit kijkt . ondanks deze prachtige reis.
    Binnenkort een telefoontje en app-je .als jullie weer gewend zijn om thuis te zijn.
    Heel veel groetjes van ons beide en lekker slapen in het vliegtuig ha,ha
    Joop en Toos doei doei
  7. Emmie en Bert Polman.:
    7 oktober 2018
    Wat mooi, die walvissen en dolfijnen. Super om zo op de foto te zien en nu de film nog. Komen we echt kijken, want lijkt me erg mooi te worden. Geniet van de laatste dagen en goede reis naar huis.
  8. Toon.:
    8 oktober 2018
    Hallo Gesiene, Henk, Marian en Rudie.

Ik heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Het is een geweldig leuk verhaal van de avontuurlijke reis die jullie samen hebben beleefd. Ook de foto`s geven een mooie voorstelling wat jullie zoal gezien hebben, zeer mooi en imponerend.
    Ben benieuwd naar de foto`s en verhalen van wat jullie allemaal gezien en meegemaakt hebben.
    Ik wens jullie nog een prettige en veilige thuiskomst toe.

Groetjes, Toon.
  9. Ron:
    8 oktober 2018
    Mooie verhalen, ik heb ze met veel plezier gelezen Henk, we wensen jullie allemaal een goede terugreis.
    Groeten Ron, Monique en de kinderen
  10. Willie en Els:
    8 oktober 2018
    Bedankt voor alle mooie verhalen en prachtige foto’s/video!
    Wat is de wereld toch mooi en bijzonder....
    We wensen jullie nog een paar fijne dagen en een hele goeie terugreis, groeten, Willie en Els